Ако сте следили случващото се в гейминга през последните дни, неминуемо сте научили за анонса на Project Scorpio. Новата система на Microsoft бе разкрита още миналата година, но съвсем наскоро научихме пълните подробности за нейната конфигурация и за плановете на компанията в това отношение. Замислена като най-мощната конзола до момента, тя представлява усъвършенствана версия на Xbox One с 1 ТВ харддиск и 12 GB GGDR5 оперативна памет. За сравнение сегашната стандартна версия на Xbox One има 8 GB DDR3 общо, които са разделени съответно на 5 GB и 3 GB. Звучи чудесно, но какво всъщност е Project Scorpio, продължавате да се питате вие.

Ето защо ви представяме новата система чрез въпросите, които ви вълнуват, и отговорите, които смятаме, че звучат най-логично.

Това нова конзола ли е?

И да, и не, но технически погледнато - не. Конфигурацията и функциите на новата система са доста по-различни от това, което предлага оригиналният Xbox One. Но подобно на PlayStation 4 Pro, Project Scorpio също няма да има собствени ексклузивни игри. Вместо това машината ще подкарва същите игри, поддържани от Xbox One, но ще отвори вратите пред разработчиците за 4К поддръжка и други подобрения.

Сред (не)официално потвърдените игри, които ще имат 4К подръжка и ще демонстрират възможностите на Project Scorpio, са:

    Forza Motorsport 7

    Red Dead Redemption 2

    Untitled Call of Duty (вероятно наречена Call of Duty: WWII)

    Crackdown 3

    State of Decay 2

    Star Wars Battlefront 2

    Нова FIFA игра

    Нова Madden игра

Демонстрацията на хардуера бе направена с демо на необявената нова Forza Motorsport игра, която върви в 4К при 60 кадъра в секунда.

Какво ще стане с вашите Xbox One и Xbox 360 игри?

Project Scorpio ще бъде напълно съвместима с всички сегашни и бъдещи Xbox One игри, както и с онези Xbox 360 игри, които са част от програмата за обратна съвместимост на конзолата (над сто заглавия). Всички те ще изглеждат по-добре и ще зареждат по-бързо на новия хардуер. Подобрения ще има в текстурите, светлинните ефекти и зареждането на нивата заради с 20% по-бързия процесор. Ако записвате видео от конзолата, качеството му ще е по-добро.

Онези Xbox One, които досега имаха проблеми с поддържането на стабилни кадри в секунда, най-вероятно ще бъдат наред сега. Разбира се, заключени на 30 кадъра в секунда игри няма автоматично да тръгнат на 60; Project Scorpio няма възможността да ги отключи.

Какъв ще е външният вид на конзолата?

Ключовото предизвикателство пред Microsoft е да балансира мощността с нуждата от охлаждане. Без да сме видели машината в завършен вид, е трудно да коментираме техническия дизайн, но Microsoft не се отличава с добри попадения. Оригиналният Xbox бе огромна безформена маса, същото важи и за първия Xbox One. Xbox 360 бе по-елегантен, но за сметка на това прегряваше ужасно. Поне знаем, че 245 W захранване този път е вградено, така че няма да се налага да му търсите място. Ако трябва да прогнозираме, Scorpio ще е по-обемна система от умаления Xbox One S, но не с много.

Ще поддържа ли VR?

Въпреки че не е от интерес за мнозинството геймъри и разработчици, виртуалната реалност е допълнителна функционалност, която може да се използва за създаване на уникални изживявания. Първоначалното разбиране бе, че Project Scorpio ще поддържа VR игри, но по-късно от официалния сайт на системата бяха премахнати всички споменавания на тази технология.

Въпреки това Oculus Rift изглежда като естествен партньор, тъй като шлемът работи без проблем с Windows 10 и дори се предлага с Xbox One контролер.

Колко ще струва?

На хартия Project Scorpio е най-мощната гейм конзола. Но мощността не е евтина. Сегашната Xbox One S струва 249 долара, докато по-мощната PS4 Pro се продава за 399 долара. Спекулациите са, че Project Scorpio ще ви струва 499 долара, което е същата цена, на която дебютира Xbox One през 2013 г.

Кога ще видим системата?

Microsoft загатна, че Project Scorpio ще заеме важна част от представянето на компанията по време на Е3 2017 през юни. Тогава по-скоро можем да очакваме фокус върху игрите, а не толкова върху хардуера, но вероятно ще научим цената и ще видим как точно изглежда конзолата. Самата ѝ премиера ще стане по време на празничния сезон в края на годината.

Няма ли всичко това да разкъса прекалено пазара и да обърка потребителите?

Честно казано, на този въпрос нямаме ясен отговор. За последен път гейм пазарът бе толкова раздробен в средата на 90-те години, когато SEGA пускаше нова ревизия и аксесоар за своите конзоли на всеки шест месеца. В един момент компанията поддържаше застаряващата Genesis, версията с оптичен носител SEGA CD и псевдо-32-битовата 32X. Жонглирането не им се отрази добре и SEGA изгуби доверието на геймърите, което бе една от причините, довели до провала на компанията като хардуерен производител.

В момента пазарът също е доста фрагментиран, макар не заради една компания. Имаме нормалните PS4 и Xbox One, техните олекотени варианти (Slim) и по-мощните ревизии PS4 Pro и Project Scorpio, както и новата Nintendo Switch плюс 3DS и PS Vita. Това са доста конзоли за един пазар, който не само не расте, а се свива. Съществува опасност геймърите да се объркат и да не са наясно коя конзола е най-добрата за тях. Умният маркетинг също е много важен, както ни показа провалът на Wii U. Между дебюта на Switch и предстоящата премиера на Project Scorpio едно е сигурно – следващите месеци и години ще бъдат изключително вълнуващи за всички, които обичат видеоигрите.

Тагове: