По време на свое събитие в Мюнхен BMW потвърди девиза си, че ще достави това, което е обещала. Оказва се още, че те ще го доставят и по-бързо отколкото обещаха първоначално. Става въпрос, разбира се, за новите електрически коли на баварския гигант, който първоначално обяви, че ще пусне 25 модела в движение до 2025 г. Сега BMW смята, че ще го направи до 2023 г.

Причината за ускорения календар се крие в плана на BMW за модулен дизайн. Едно и също шаси ще може да използва бензиново, хибридно или електрически задвижване,  което дава на компанията възможността бързо да се приспособява към потребителското търсене.  

„За нас е много просто: трябва да имаме гъвкава архитектура“, казва техническият директор на BMW Клаус Фрьолих.

Един от рискованите ходове на BMW е решението на компанията да се откаже от използването на някои редки земни елементи в своите електрически мотори. В този ход обаче има логика, тъй като Китай е най-големият доставчик на редки земни елементи и като се отказва от тях, BMW се опитва да се защити срещу нови тарифи.

Според компанията, горивните клетки ще заменят електрическите батерии при нейните коли в дългосрочен план. Батериите може да са приложими при преходи на къси разстояния, но когато имате 16 тонен камион, комуто предстои дълго пътуване, батерията просто не е достатъчна.

Пак в Мюнхен BMW показа и концептуален електрически вариант на М-серията.

Виж още: Lightyear One е кола, захранвана от Слънцето, но на мрачна цена