Макар че това е един от най-старите електромобили на пазара, Nissan Leaf се предлага само със 150 километра обхват - далеч по-малко от новите си конкуренти. Nissan най-накрая промени това на CES 2019, като обяви 2019 Leaf e +. Той съдържа 62 kWh акумулаторна батерия, която може да го задвижва на около 300 километра, като се доближава до гамата Chev Bolt и базовата версия на Tesla 3.

Действително в новия модел нямаше какво да се подобри освен живота на батерията спрямо 2018 Leaf, който вече въведе по-елегантен дизайн, отличната технология за помощ на водача ProPilot и 40 kWh батерия. Leaf e + продължава този напредък по отношение на трансмисията не само увеличавайки обхвата си с 40%, но и добавяйки нов мотор с мощност 150 кВт (около 200 к.с.), който вдига мощността с 33%. Това означава, че Leaf e + не само е много по-бърз от спряло положение, казва Nissan, но и ще се движи по-бързо на магистралата, което прави изпреварването и други маневри по-безопасни.

Nissan също актуализира интерфейса си Intelligent Mobility с по-голям 8-инчов дисплей. Той се контролира от жестове, скролване и натискане, а приложения, карти и фърмуер се актуализират с ОТА ъпдейти. Nissan вече предлага навигация от врата до врата, която се синхронизира с вашия смартфон и е интегрирала Nissan Energy - тяхната система за управление на слънчева енергия с батерии и други домашни енергийни инсталации.

Стартирането на Leaf всъщност беше забавено поради драматичния арест на бившия главен изпълнителен директор Карлос Госн в Япония. Leaf e + идва този месец в Япония за 4 162 320 йени (38 000 долара), ще се появи в Европа по-късно през настоящото тримесечие за 45 000 евро. Ще пристигне до бреговете на САЩ тази пролет. Американските цени все още не са обявени.

Всички новини и истории от CES 2019 на едно място

---

TP-Link DECO M5 AC1300 - Wi-Fi система с характер