BMW изкупи дела на своя партньор Sixt в съвместното дружество DriveNow, като по този начин поставя основите за по-широк съюз с Daimler в областта на самоуправляващите се таксита. Целта, разбира се, е да се изгради конкурентен фронт срещу американските Uber и Lyft.

Сделката с дела на Sixt струва на BMW 209 милиона евро.

По този начин обаче баварският колос ще има стратегически контрол върху развитието на инициативата и вече обяви, че се цели в поне 100 милиона клиенти на "платена мобилна услуга" към 2025 г.

Откупуването на дела на Sixt идва в момент, когато BMW е все по-близо и до сделка за обединяването на услугите си за споделено пътуване с Car2Go на Daimler. В съвместната платформа ще влизат превози, споделяне на коли, станции за зареждане и дигитални паркоуслуги. Всичко това ще създаде екосистема, построена около роботизираните таксита без водачи.

Потребителите на наетите електромобили, използващи приложения за смартфони, могат да дават оценка на състоянието на превозното средство, да си запазят място и час на най-близката точка за зареждане. Първоначално Daimler въведе тази новаторска концепция в четири града: от октомври 2008 г. в Улм, от ноември 2009 г. в Остин, Тексас (САЩ), от април 2011 г. в Хамбург и от юни 2011 г. във Ванкувър (Канада).

За момента нито BMW, нито Daimler коментират официално.