Всички знаем колко бързо се променя автомобилната индустрия, а с нея и нуждите и исканията на потребителите. За да добие по-ясна представа по въпроса, Google извади данни за това, какво търсят потребителите най-често, което е свързано с автомобили. Данните са били събрани от търсения, дошли от САЩ, Германия и Япония, като представителна извадка на автомобилния свят.

Google са проверили какви са тенденциите в търсенията, като са извадили сезонните вариации в кривата, каквито са образувани например от “зимни гуми” през зимата и “кабриолети” през лятото. Освен това Google са разгледали какви видеоклипове се качват най-често в YouTube и по-точно - на каква тематика са те и кои марки автомобили се споменават най-често. Накрая от Google са обсъдили резултатите с 1000 човека, говорейки за това, как новите тенденции в автомобилната индустрия засягат животите им.

Оказва се, че в Щатите търсят най-много аксесоари за домашни любимци за автомобили. Броят на търсенията за подобни продукти се увеличава непрекъснато отвъд океана, а изглежда, че тази тенденция не е останала незабелязана и от производителите. Вече научихме за новите кампании на Volvo и Land Rover, свързани с улесняването на превоза на вашите кучета.

Немците очевидно не са толкова заинтересовани от това да е удобно на кучето им, колкото от това да не им е скучно, докато пътуват. За целта най-често търсят в интернет аудио системи и по-точно аудио системи, съвместими с DAB (Digital Audio Broadcasting). DAB е стандарт за цифрово предаване на радиосигнал, въведен в Германия и някои други европейски държави още през 2010 година. По-старите приемници вече не са съвместими с новата технология, заради което се налага германският потребител бързо да се снабди с аудио система, съвместима с DAB.

Какво им е най-необходимо на японците? На първо място е търсенето за “авто аксесоари”. Сред най-търсените продукти са възглавници, калъфи за волани и… овлажнители за въздуха в автомобила. Според данните в Япония се търсят средно пет пъти повече подобни аксесоари, отколкото в Германия. От Google отдават това на факта, че японските жители прекарват все повече време, пътувайки с автомобилите си.

Любопитно е и какво обединява трите държави, а това е търсенето на камера за табло, или т.нар. видео регистратор, както и приложенията, които карат смартфоните да работят като такъв. Всички сме виждали интересни видеоклипове от руските пътища, но изглежда, че и останалата част от света има какво да ни покаже. Изненадващ факт е, че в интернет се търсят видео регистратори три пъти повече, отколкото се търсят автономни автомобили.

Google представя такъв доклад за първи път, така че ще е интересно да проверим данните и следващата година, за да видим какво се е променило и какво не.