Текст: Никола Папукчиев 

407 + 607 = 508

Да създадеш от сериозно отличаващи се модели автомобили трети винаги крие рисковете на компромиса. И ако първото отношение към Peugeot 508 е като на заместник на 407, то след няколко минути в купето вече започвате да го чувствате като наследник на по-големия 607.


Стилът

Peugeot 508 е красив. Сдържано стилен, с впечатляваща и изразителна предница с
издължени фарове, което загатва за смел и авантюристичен дух малко повече, отколкото за сериозен бизнес автомобил, но сравнена с предходните модели определено стои адекватно за такъв автомобил. Линията на купето е изчистена и семпла. Погледнат отстрани, 508 моментално създава впечатление за елегантен автомобил, с хромирани лайстни около стъклата и издължено купе с плавен преход към багажника. Характерни са задните LED светлини, а освен дневни LED-ове в цилиндрична форма срещу доплащане можете да разполагате и с завиващи bi-xenon фарове, допълващи съвременната визия.

 

Комфортът

Веднъж настанили се в Peugeot 508, веднага разбирате какво e наследил този автомобил от лимузината 607. Просторният интериор е първото нещо, което ще ви направи добро впечатление. Предостатъчното място за краката на пътниците на задните седалки (с 5 см повече от 407) прави този седан идеален за дълги пътувания. Когато седнете зад волана, ще се насладите на арматурно табло с видимо качествена изработка и приятни за докосване материали. Информацион­ните уреди са истинско

удоволствие за очите, а нощем осветлението на цялото табло създава уют и усещане за автомобил от висок клас. Интересна новост е цветният екран на нивото на очите (Heads-Up Display) с информация за скоростта, следващия завой (ако GPS навигацията е активна) и желаната скорост на темпомата. Новите предни седалки на Peugeot 508 са с изтегляща се напред опора на краката (а тази, както и всички останали регулиращи се настройки на седалките са електрически), което допълнително повишава удобството.
Освен двузонов 508 предлага опция и за четиризонов климатроник, с независимо регулиране на температурата за всеки пътник. Една от опции­те, които заслужават особено внимание и е достъпна за комби версията SW, е панорамен покрив с площ 1.62м2, простиращ се над задните седалки и създаващ неповторимо усещане в купето. Обемът на багажника на 508 седан e 545 литра, а на SW модела цели 660 литра (достигащ 1865 литра при спуснати предни седалки).

Технологиите

Peugeot 508 предлага система за безконтактно запалване на автомобила, парктроник, който измерва свободното място между вашия и съседния автомобил и сложността на маневрата, която трябва да направите, за да паркирате. Аудиосистемата е WIP Sound на Arkamys с 6 или 8 колони и впечатляващ звук, но за истинско hi-fi усещане се предлага опция с 10 колони на JBL и усилвател с 500W мощност. В наличност е опция за включване на външно USB устройство към нея, а обажданията през вградената Bluetooth система също минават през нея. Цветният екран в средата на таблото е цели 7”, а на него се визуализира информация за всички настройки на автомобила – музикална система, климатроник, навигация и телефон. Управлението в менюто е интуитивно и удобно, чрез централно разположен кръгъл бутон зад скоростния лост.

За сигурността на автомобила по време на движение се грижи серийно вградената ESP система, включваща ABS, AFU (помощ при внезапно спиране), EBV и CBC (електронно разпределение на спирачното усилие), ASR (против при­плъзване на колелата), MSR (против изгасване на двигателя) и тракшън контрол, който връща мощността при загуба на сцепление. Приятно усещане дава и функцията за помощ при потегляне на наклон (Hill Assist.)

Двигателите

Гамата на 508 включва два бензинови двигателя: 1.6 л VTi с мощност 120 к.с., механична 6-степенна скоростна кутия и смесен разход 6.2 л/100 км (4.6/100 извън града и 9/100 в градски условия) и 1.6 л THP с мощност 156 к.с. (турбината на двигателя предлага 240Nm тяга още при 1400 rpm) с избор между механична и автоматична скоростна кутия. Смесеният разход при първата е 6.4/100, а при втората 7.1/100.

По-интересни са трите предлагани дизелови агрегата, започвайки от 1.6-литровия e-HDi с мощност 112 к.с. и Start&Stop система, изключваща автоматично двигателя всеки път, когато автомобилът спре. Стартът е безшумен, а разходът в комбинация с 6-степенна скоростна кутия в градски условия е 5.1/100 – постижение, достойно за възхищение (при смесени условия официалният разход е 4.4/100). Впечатление прави и двулитровият HDi, който с механична 6-скоростна кутия е с мощност 140 к.с. и извънградски разход от едва 3.9/100, а с автоматичните скорости мощността му нараст­ва до 163 к.с.

На върха стои 2.2-литровият дизелов двигател с мощност 204 к.с. и автоматична 6-степенна трансмисия, който можете да откриете в GTi версията. Максималната скорост на 508 GTi е 234 км/ч, пико­вият въртящ момент е 450 Nm, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8.2 секунди.

Тест Drive-ът

За тест ни бе предложен моделът с 1.6 л бензинов двигател с турбоком­пресор и 156 к.с. мощност. Първото впечатление е за комфортен и стилен автомобил, с меко и приятно пътно поведение. Централната конзола е удобно разположена, инструментите са лесни за достъп и работа, всичката информация пред вас е лесно видима, а единственото, което изисква време да свикнете, е HUD екранът със скоростта. Предавките се сменят невероятно плавно и леко дори и за чисто нов автомобил, шофирането е просто една лекота. Със сигурност това не е спортен автомобил, така че динамичните характеристики не са на преден план. За сметка на тях имаме прекрасно изолирано от шума и вибрациите на двигателя купе, отговарящо на високите изисквания на потенциалните бизнес клиенти. Купето е просторно и удобно, а усещането на шасито е точно толкова меко, че да запазите контрола и да не се чувствате несигурни в завои. Разходът на 6-ата предавка при включен темпомат е невероятно нисък в диапазона 90–130 км/ч, което покрива скоростта при извънградско шофиране.

 

 

Тагове: