Шофьорът по безопасността в автономната кола на Uber, която уби пешеходец в Темпе, Аризона, по-рано тази година, е гледал Hulu на телефона си непосредствено преди катастрофата, твърди местната полиция. Инцидентът, който доведе до спирането на групата самоуправляващи се автомобил на Uber, когато компанията започна разследване на безопасността на превозните си средства, е можел да бъде "напълно избегнат" - нещо, което правоохранителните органи вече предложиха.

Катастрофата се случи през нощта, като колата на Uber е била в автономния режим на самоуправление по това време. Пешеходец, бутащ велосипед, излиза на пътя по протежение на една пресечка между кръстовищата, а колата не успява да завие или да спре навреме, за да избегне сблъсъка. Този пешеходец по-късно почина от нараняванията си.

На волана по това време обаче е шофьорът Рафаела Васкес. Ролята ѝ - законово необходима според условията на автономното разрешително за тестове на Uber в Аризона - е да следи поведението на автомобила и да бъде готова да се намеси, ако превозното средство не успее да действа безопасно или по подходящ начин. Въпреки това кадрите от вътрешните камери на автомобила показаха, че Васкес многократно поглежда надолу, вместо да гледа пътя.

Това подтикна подозренията, че водачът по безопасността е бил зает по друг начин и това накара полицията да осигури записи от Hulu, съобщава Ройтерс. Тези записи показаха, че Васкес е стриймвала шоуто The Voice в нощта на катастрофата и го наблюдавал до 21:59 часа местно време. Това "съвпада с приблизителното време на сблъсъка", се казва в полицейския доклад, получен чрез искане за публичен достъп до информация.

Ако Васкес внимаваше, твърди докладът, катастрофата е "смятана за напълно възможно да бъде избегната." Видеоклипът на Uber показва водача, който гледа надолу за 5.3 секунди преди сблъсъка. Като се има предвид скоростта на колата по онова време, тя може да е пътувала десетки метри, без Васкес да провери пътя напред.

Васкес "изглежда реагира и се засмива или се смее на различни места във времето, в което гледа надолу", се казва в доклада, като се установи още, че водачът на безопасността е "разсеян и гледа надолу" почти 30 процента от времето в период почти 22 минути преди катастрофата.