Ако и вие очаквате с нетърпение новия Metro Exodus, вероятно сте проследили драматичните събития около играта, разиграли се през последните няколко седмици. Нейната РС версия първоначално се появи за предварителна продажба в популярната услуга за дигитална дистрибуция Steam. По-малко от месец преди официалния ѝ пазарен старт обаче Metro Exodus ненадейно изчезна от Steam и създателите ѝ обявиха, че възнамеряват да я пуснат ексклузивно в новия онлайн магазин на Epic – Epic Games Store.

Това предизвика буря на недоволство сред РС феновете на играта, които наводниха ревю секциите на предходните две заглавия от серията Metro 2033 и Metro: Last Light (които все още се предлагат в Steam) с негативни коментари.

В същото време тази рязка смяна на посоката постави създателите на играта 4A Games в интересна ситуация. Тъй като месеци наред те бяха събирали предварителни заявки в Steam (които са вече платени), те или трябваше да връщат пари на феновете си, или да се откажат от идеята за Epic Games Store „ексклузивност“.

В крайна сметка като компромис разпространителят на Metro Exodus – Deep Silver, реши да удовлетвори всички предварителни заявки за играта, направени в Steam преди 29 януари тази година (когато беше взето решение за прехвърлянето ѝ в Epic Games Store).

Това за кратко сякаш потуши бурята на недоволство, но кратък Tweet от представител на студиото разработчик заплашва да я подпали отново.

Оказва се, че дни преди официалната дата за рилийз (15 февруари) играта ще е достъпна за предварително сваляне (което е традиция при дигиталното разпространение), но... само в Steam.

Така, считано от днес, всеки играч, заявил предварително копие, ще може да започне да сваля Metro Exodus и да започне да играе в секундата, в която тя бъде отключена.

Хората, заложили на новия Epic Games Store обаче, ще трябва да изчакат търпеливо до официалната дата (петък), след което не по-малко търпеливо да стартират свалянето на цели 50 гигабайта игрално съдържание. Едва тогава ще могат да се насладят на лъскавата си нова придобивка.

Макар да не изглежда като особено сериозен проблем, повечето почитатели на играта няма да останат доволни от това недоглеждане от страна на 4А Games. Обикновено хората, които са направили предварителна заявка за дадено гейм заглавие, са сред най-нетърпеливите да му се насладят, т.е. това е най-посветената core аудитория на продукта.

Именно заради тях беше създадена услугата preload (предварително сваляне), тъй като при обемите на повечето модерни ААА заглавия (обикновено няколко десетки гигабайта) за тях това означава разлика от часове до няколко дни, преди да могат да се възползват от продукта, за който вече са платили.