Популярните стриймъри получават десетки хиляди долари от издателите, за да играят и стриймват в ефир нови игри през своите канали. Тази цифра може да достигне до почасово изплащане за стрийминг до 50 000 долара. Може би най-известният пример за това, което се случва в последно време, е информацията, че популярният стриймър Ninja спечели 1 милион долара, за да играе на Apex Legends, когато онлайн шутърът стартира.

Макар че това не е нова практика в гейм индустрията, тя със сигурност изглежда се увеличава и се превръща в по-редовен маркетингов инструмент, използван от издателите в подкрепа на премиерите на техните игри. Според нов доклад на The Wall Street Journal, EA, Activision, Ubisoft и Take-Two са само някои от издателите, които в момента правят маркетингови кампании за милиони долари, за да плащат на стриймъри, за да изиграят новите им игри пред аудиториите си.

Виж още: Ето кога излизат за РС Heavy Rain, Beyond: Two Souls и Detroit: Become Human

Това беше особено забележимо около пускането на Apex Legends през февруари 2019 г., когато огромна група стриймъри бяха спонсорирани (или просто казано, добре платени), за да играят новата battle royale игра от ЕА и разработчика Respawn Entertainment. Вероятно не всички от тях са платени толкова добре, колкото като Ninja, но плащанията все още могат да бъдат значителни.

The Wall Street Journal говори с Рийд Дюшер от Night Media Inc. (компания, която представя някои стриймъри), който казва, че издателите търсят стриймъри, които могат да осигурят повече от 15 000 едновременни зрители в поточно предаване. Излъчване на живо с тази аудитория може да спечели от 25 000 до 35 000 долара на час, казва Дюшер.

Плащането на големи суми на стриймъри, за да се спечели аудиторията им, изглежда само нараства, като Take-Two планира да плати за покритие на Borderlands 3 тази есен, а Ubisoft прави същото за Ghost Recon Breakpoint. Този нетрадиционен маркетингов метод очевидно се оказва ефективен начин за издателите да рекламират директно пред целевите аудитории и да получат поглед върху техните игри, коментира Джон Бениамин, изпълнителен директор на маркетингова агенция, свързваща издателите със стриймърите.

"Ако нямате стрийминг на живо като част от вашите маркетингови разходи, значи правите това погрешно", категоричен е той.

Виж още: Накъде отива Филмовата вселена на Марвъл след Отмъстителите: Краят

Още от Play