Според предварителен доклад, пуснат от Националния борд по транспортна безопасност тази сутрин, причината за тежката катастрофа с Tesla Model X, завършила със смъртта на шофьора, е навигационна грешка на автопилота. От агенцията казват, че ръцете на шофьора, Уай „Уолтър“ Хуанг, който почина в болницата след катастрофата, са били на кормилото сумарно 34 секунди, в 3 отделни момента през 60-те секунди преди удара. Возилото не е засякло ръцете на шофьора в шестте секунди преди катастрофата. Имало е два визуални и един гласов сигнал, подканващ водача да сложи ръце на кормилото, но те са направени около 15 минути преди инцидента.

Според доклада автопилотът е задействал завиващо движение наляво и е насочил колата към бариерата, като в същото време е увеличил скоростта. Не е имало време за реакция и няма спирачен път, нито опит за избягване на удара с маневра. Хуанг е имал пет секунди за реакция и 150 метра видимост преди инцидента. Потвърдено е, че Tesla вече не е част от разследването по решение на агенцията, както и че Илон Мъск е прекарал значително време в гневни разговори с директора й. През май Мъск обеща и че в бъдеще ще предоставя доклад по безопасността на автопилота на моделите на Tesla на всяко тримесечие.