По време на конференцията NeurIPS AI в Монреал Nvidia даде възможност на посетителите да изпробват интересна симулация. В нея те могат да карат автомобил през виртуален град, създаден от новия изкуствен интелект на компанията. С помощта на хитри техники за невронно обучение и производителната мощ на суперкомпютър изкуственият интелект се е научил да “яде” съществуващи видеа и да използва обектите и околната среда в тях, за да създава интерактивни светове.

Това не е просто впечатляващо технологично постижение. Това е вече работещ метод за преработване на сурови кадри в 3D анимирани модели. Този изкуствен интелект може да е безценен инструмент на художници, аниматори и разработчици на видеоигри и симулации за създаването на виртуални светове, които са като истински. Вместо всеки обект да отнема десетки човекочасове работа подреждане на полигони, сега изкуственият интелект може да изобрази всичко в суров вариант. Разработчиците само ще трябва да поработят върху детайлите.

Как точно работи?

Първият етап е събирането на данни - например в случая на демонстрираното демо, клипове, записани от камерите на самоуправляващи се автомобили. После по тези данни се създава невронен модел на суперкомпютрите на Nvidia DGX-1. Междувременно на гейм енджина Unreal Engine 4 се създава т.нар. семантична карта на сцената, която по същество задава етикет на всеки пиксел на екрана. Някои пиксели влизат в категорията “коли”, други - в “дървета”, трети - в “сгради”. Схващате идеята. Всеки от тези пиксели има дефинирани “ръбове” и по тази насока Unreal Engine произвежда нещо като скица на сцената, която също се включва към невронния модел. От тук изкуственият интелект започва да използва “наученото” от видеата в скицата. Поставя визуализации за нещата, които познава, като “коли” в групата от пиксели, с етикета “кола” и повтаря процеса за всички останали обекти в сцената. Звучи сложно, нали? Е, по-бързо е, отколкото предполагаме. Симулацията, представена на NeurIPS AI, всъщност е представлявала осъществяването на процеса в реално време и осигуряване на картина, движеща се с 25 кадъра в секунда.

Младо и зелено

Гореописаното обаче не означава, че гейм разработчици или аниматори ще започнат да се възползват веднага от технологията. Nvidia не скри ограниченията ѝ. Макар виртуалните коли във виртуалните градове да изглеждат изключително реалистично, изкуственият интелект е неспособен да рендира в реално време движение при завой заради липса на достатъчно детайлна информация. По-притеснителен е фактът, че много обекти всъщност не изглеждат по един и същи начин при прогресирането на сцената заради разлика в неща като сенки и осветяване.

След няколко години, а може би дори месеци тези проблеми ще бъдат изчистени. И кой знае, може би технологията ще позволи намаляване на времето за създаване на една видеоигра и ще елиминира тежките периоди на т.нар. crunch, с които индустрията е известна в недобър смисъл.