Една област, която ограничава скоростта на компютрите, е паметта - колко бързо индивидуалните клетки памет могат да се включват, което в момента се извършва с помощта на външно магнитно поле. Европейски и руски учени са предложили нов метод, използващ терахерцова радиация, известна още като Т-лъчи.

Според тяхното изследване, публикувано в списание Nature, смяната от магнитни полета към Т-лъчи може да увеличи скоростта на компютърната памет 1000 пъти. Радиацията всъщност е поредица от кратки електромагнитни импулси. В момента повечето експерименти с Т-лъчи са свързани със сканиране на вътрешните части на счупени микрочипове и преглеждане на багажи за взривоопасно съдържание.

Но подобно на тези хипотетични приложения, няма да видите Т-лъчи в своите персонални компютри в скоро време. Учените все още трябва да извършат тестове с действителни клетки памет от компютъра, така че е неизвестно кога или дали Т-лъчите ще са част от бъдещето на компютрите.

Прочетете и това: Учени от Калифорнийския университет създадоха графенов транзистор с 1-нанометров гейт