Left Alive

Напоследък Square Enix са сред малкото гейм студии, който поставят (все още) акцент по-скоро върху соловите, отколкото върху ориентираните изцяло към мултиплейър заглавия. Left Alive е поредният пример за подобна игра – екшън от трето лице, който обаче включва и солиден стелт елемент, благодарение на което ще ти предостави интересни опции за избор: дали да решаваш всеки проблем с буря от куршуми или с по-деликатни и не толкова шумни средства.

Играта не е от най-шумно рекламираните, но е любопитна най-вече с факта, че действието в нея ще се развива във вселената на Front Mission – сравнително малко позната, но доста популярна в Япония игрална серия, известна най-вече с изключително силните си сюжети и оригиналния си свят, много подобен на легендарния Metal Gear Solid. В него действието се върти около наднационален съюз от мегадържави, които са в постоянен конфликт помежду си, а едно от основните средства за война, които те използват, са гигантски мекове, известни като wanzers (от немски Wanderpanzer – танк чудо).

Играта се очертава като глътка свеж въздух на фона на непрекъснатия поток от battle royale, looter shooter и прочее мултиплейър посредственост, който ни залива напоследък, така че определено я чакаме с нетърпение.
Left Alive излиза за Microsoft Windows и PlayStation 4 на 5 март.

 

Tropico 6

За съжаление подобни сим игри са изключителна рядкост в днешно време, макар че някога, през 80-те и 90-те години на миналия век, бяха сред доминиращите жанрове на гейм пазара. Понастоящем Tropico серията е един от последните мохикани, които все още имат сравнително скромна за съвременните мащаби, но много вярна аудитория – нещо, за което можем да съдим по поредния номер 6 след заглавието на играта.

Сред новостите в поредното издание ще са още по-реалистичната симулация на „местно население“, което ще се влияе от действията и изборите на играча като основен властелин на островната нация Tropico. Ако се грижиш добре за хората си в ролята на El Presidente, те ще са доволни и нацията ти ще просперира. Ако обаче не полагаш усилия народът да е щастлив, той може да се разбунтува и да разпали гражданска война.

Друг нов момент ще е възможността да проектираш и обзаведеш твой собствен президентски дворец по твой вкус. Играта е раздвижена с последно поколение Unreal 4 енджин и изглежда страхотно.
Излиза за Microsoft Windows, Mac OS X и Linux на 29 март, а за PlayStation 4, Xbox One малко по-късно през годината.

 

Dead or Alive 6

Една от най-обичаните файтинг серии се завръща с поредно издание, което обещава множество интересни новости. Сред по-важните от тях са появата на реалистични поражения по телата и лицата на бойците по време на битка – рани, синини, аркади, както и кинематографични моменти на „забавен каданс“. Играта обещава още да е по-достъпна за нови играчи, както и да предостави уникална опция за модифициране външния вид на бойците, която се появява за пръв път в заглавие от серията.

Любопитна нова механика е и т.нар. Fatal Rush, ориентирана към по-неопитните геймъри. Благодарение на нея с неколкократно натискане на бутон управляваният боец може да изпълнява кратки и простички в същото време комбо атаки. Dead or Alive 6 ще включва 26 достъпни за игра персонажи, а на бъдещ етап ще бъдат добавяни и нови.
Играта ще се появи за Microsoft Windows, PlayStation 4 и Xbox One на 1 март.

 

The Sinking City

Frogwares са добре познато име на всички почитатели на екшън-приключенския жанр – най-вече с доста успешната си серия заглавия, базирана на романите на Сър Артър Конан Дойл и легендарния Шерлок Холмс.

Новото заглавие на студиото обаче се отклонява доста сериозно от сферата на детективските мистерии и се гмурва дълбоко в дебрите на класическия хорър, вдъхновен от творбите на един от големите майстори на ужаса Х. П. Лъвкрафт.
Чисто геймплейно Frogwares обещават да се придържат към добре познатия от предходните им заглавия „детективски“ модел, очакващ от играча да проявява наблюдателност в събирането на улики и при разговорите с различните герои в играта. По-късно решенията, които играта очаква да взимаш, както и последиците от тях, ще зависят основно от това, колко от фините нюанси си успял да уловиш.

Играта излиза за Microsoft Windows, PlayStation 4 и Xbox One на 21 март.

 

The Division 2

Един от най-успешните looter shooter-и от последните няколко години се завръща и според Ubisoft  по-силен от всякога. The Division 2 се развива 7 месеца след събитията в оригиналната игра, а мястото на бойните действия вече е Вашингтон Д.С. Разработчиците от Massive Entertainmen се кълнат на килимче, че са взели под внимание всички забележки на играчите към предната част и са се постарали да ги отстранят.

Сериозен акцент например е поставен върху т.нар. endgame content – гейм съдържанието, достъпно след достигане на тавана в развитието на всеки персонаж и изиграване на основната кампания. Massive обещават нови мисии, нови специализации, рейдове, включващи до 8 играчи едновременно, допълнителни фракции, оръжия. Звучи добре!
Дали ще е така и на практика, ще видим на 15 март за Microsoft Windows, PlayStation 4 и Xbox One.

 

Devil May Cry 5

Липсват ли ти вече Данте и Неро? Ако и ти като нас си се затъжил за очарователния over the top геймплей на култовата Devil May Cry серия, поредното пето издание обещава да го достави в изобилие, при това в комбинация с няколко бонус изненади. Например Devil May Cry 5 ще включва и трети достъпен за игра мистериозен герой, носещ името „V”, за чийто боен стил Capcom твърдят, че ще е коренно различен от класическото „огромен меч + пистолет“ на Данте и Неро.

Извън това играта явно ще предлага обичайното „още от същото“ – бляскав хак енд слаш екшън, който ще те изправи срещу орди демони, кой от кой по-шантави и извратени.
Давайте ги насам, Capcom. За щастие няма да чакаме много – играта излиза на 8 март за РС, PS4 и Xbox One.

 

Sekiro: Shadows Die Twice

Първият претендент тежка категория за игра на месеца, а вероятно и на годината идва от култовите From Software – автори на легендарната Dark Souls серия. В Sekiro обаче студиото поема в малко по-различна посока. Макар да включва определени компоненти от добре познатия, садистично–безмилостен Souls геймплей, новата From игра притежава своя собствена, неповторима идентичност.

Действието в нея ще се развива през изключително бурният Секгоку период от японската история, в който страната е раздирана от непрекъснати, брутални конфликти. Главният герой е шиноби (нинджа), поел пътя на отмъщението, а стилът на играта обещава да е доста по-различен от последната серия From заглавия.
Чисто геймплейно например Serkiro е по-скоро екшън–приключение, а не RPG. Персонажът ти е един и няма „характеристики“ – концепцията за развитието му с напредване на историята е реализирана по друг начин – с избор на различни умения, в зависимост от игралния стил, който най-много ти допада – стелт, директни сблъсъци или нещо по средата.

В играта също така ще липсва обичайното за Souls серията изобилие от различни оръжия. Вместо това Sekiro залага на овладяването до съвършенство на едно основно оръжие – катана, допълвано от специалната протеза на героя, която ще може да бъде модифицирана по различни начини.
Играта излиза за Microsoft Windows, PlayStation 4 и Xbox One на 22 март.