Според английската Служба за рекламни стандарти 30 000 е магическото число последователи, които ви правят известна личност. Новото решение на регулатора означава, че ако имате въпросния брой фенове в социална мрежа, трябва да се подчинявате на същите правила за реклама, които важат за традиционни звезди като футболиста Дейвид Бекъм и комика Стивън Фрай, особено когато става въпрос за реклама на продукти.

Решението идва след противоречив случай, в който Instagram потребител с прякор ThisMamaLife публикува реклама на хапчета за сън, видяна от неговите 32 000 последователи. Регулаторът обаче отсъди, че тази бройка е достатъчна профилът да бъде категоризиран като знаменитост и следователно да няма право да рекламира лекарства според английските закони.  

Аргументът на фармацевтичния гигант Sanofi, който е платил за рекламата, бе, че профилът има относително малко последователи в сравнение с традиционните звезди. Според властите обаче 32 000 или 32 милиона последователи е едно и също в случая.

„Това число означава, че тя има вниманието на значителен брой хора, сред които е популярна“, казва регулаторът.

Английските закони са много по-строги от американските, където знаменитостите нямат проблем да рекламират лекарства, стига да обявят, че за това плаща някой друг.

Виж още: Аварията с Facebook разкри как AI на мрежата описва снимките ви