Глобалната медийна агенция Carat публикува актуализираните си прогнози за развитието на световния рекламен пазар за 2016 и 2017 г. Данните, получени след проучването на 59 пазара в Европа, Африка, Северна и Южна Америка, Азия и Тихоокеанския регион, показват увеличение на инвестициите в рекламата с 3,5%, или до 538 млрд. долара до края на 2016 г. Ръстът е причинен основно от въздействието на президентските избори в САЩ, Олимпийските игри в Рио де Жанейро и Европейското първенство по футбол. Очаква се положителната тенденция да се запази и през 2017 г. с идентичен ръст.

Докладът потвърждава и прогнозата за възхода на дигиталната реклама, превръщаща се в движеща сила на пазара през тази година благодарение на силния ръст на мобилната реклама, онлайн видео форматите и социалните медии. Очаквано е двуцифрено повишение на инвестициите за всеки от тези канали за периода 2016 - 2017 г. до достигане на близо 30% насочване на глобалните разходи за реклама към дигиталната сфера и общи приходи от 161 млрд. долара.

Вече в 12 държави дигиталните медии са основен канал, отнел първенството на телевизията. Към тях в момента се числят Великобритания, Ирландия, Канада, Австралия, Естония и Хонконг. До 2018 г. в списъка се очакват да влязат още САЩ, Германия, Австрия и Тайван.

За България Carat прогнозират увеличение на общите рекламни инвестиции с 2,9% през 2016 г. и с 2,7% за 2017 г. Една шеста от тях, 16,7%, се очаква да бъдат вложени в дигитални медии. В страната ни те ще останат и най-добре представящият се рекламен канал с годишен ръст от 10,6% за 2016 г. В основата му остават вече наложилите се от миналата година автоматизирано закупуване на реклама (programmatic buying), мобилната и онлайн видео реклама.

Колкото до целия регион на Централна и Източна Европа - очаква се той да се върне към положителен ръст през тази година с 2,2% увеличение на рекламните инвестиции. В прогнозите за 2017 г. се предвижда повишение с още 4% заради стабилизацията на руския рекламен пазар.

Междувременно "Дедпул" счупи още един рекорд