Благодарение на аварията, която засегна Facebook с вчерашна дата, потребителите на социалната мрежа получиха подробен поглед зад цифровата ѝ завеса. Оказа се, че много изображения на сайта бяха заменени с етикетите, които са им предоставили системите за машинно наблюдение на компанията.

Така че, ако преглеждате качени снимки, вместо да видите ваканционни снимки или снимки на храна и приятели, ще ви се покаже текст, в който се казва, че „изображението може да съдържа: усмихнати хора, танцуващи хора, сватба и на закрито“ или просто „изображението съдържа: котка“.

Накратко: това е начинът, по който животът ви изглежда на един компютър. Ето как ви съди AI на Facebook. Срамувате ли се от това всевиждащо цифрово око?!

Същите етикети за изображения се показват в Instagram, където освен подробно описание на общите сцени и обекти AI показва кой е на снимката на базата на разпознаването на лица във Facebook. (Компанията прави това за снимки, в които не сте маркирани, от 2017 г.)

Facebook използва машинното обучение за „четене“ на изображения по този начин още от април 2016 г., а проектът е голяма част от усилията на компанията за достъпност. Такива етикети се използват за описване на снимки и видеоклипове на потребители с увреждания на зрението.

Не е ясно дали Facebook също използва тази информация за насочване на реклами. Има много данни за живота на потребителите, съдържащи се в тези изображения, които те иначе биха могли да скрият от Facebook: например дали имате домашен любимец, какви са вашите хобита, къде обичате да ходите на почивка или дали наистина си падате по ретро автомобили или нещо друго.

Независимо от това, как се използва тази информация, обаче това е вълнуващ поглед зад кулисите на една от най-големите операции за събиране на данни в света. Той също така показва до каква степен визуалният свят е станал читаем за машините.

Виж още: Защо трети вицепрезидент напусна Tesla за седмица?

 

Тагове: