Теленор разшири с четири нови модела списъка с мобилни устройства, поддържащи технологията за пренос на глас през 4G мрежа Voice over LTE (VoLTE).

От обаждания с HD качество вече могат да се възползват и потребителите на Samsung Galaxy A8, Galaxy S9, Galaxy S9+ и Galaxy Note 9. Така устройствата, които поддържат технологията в мрежата на Теленор, вече са над 20.

Увеличаването на списъка с устройства, които поддържат VoLTE в мрежата на Теленор, е двустранен процес с участието на телекома и производителите на мобилни устройства. В него производителите осигуряват софтуер, който да покрие техническите изисквания на оператора и след съвместни тестове и одобрения функцията може да бъде активирана чрез софтуерен ъпдейт на мобилните устройства на клиентите.

Предимствата на VoLTE включват по-кратко първоначално време за свързване между потребители, които ползват технологията, спрямо това в 2G и 3G мрежа. Също така по време на разговор клиентите продължават да използват 4G мобилен интернет без прекъсване на връзката.

От VoLTE могат да се възползват частни и бизнес клиенти на Теленор, които разполагат с мобилни устройства, които поддържат VoLTE, използват абонаментен план с 4G достъп и се намират в зона на покритие на 4G мрежата на оператора.

Технологията VoLTE не е достъпна за потребителите на предплатени услуги, както и за корпоративни клиенти, които използват някои специфични бизнес услуги.

За провеждането на разговори с VoLTE качество и двете страни е необходимо да използват технологията. Обажданията, осъществени чрез нея, се таксуват съгласно ползвания мобилен план на клиента и не черпят от наличните MB за мобилен интернет. За да се възползват от възможностите на технологията, клиентите на Теленор трябва да се уверят, че използват някое от поддържаните устройства, и да активират опцията за VoLTE в неговите настройки.

Пълна информация за устройствата и версиите на операционните системи, които поддържат VoLTE от Теленор, както и отговорите на най-често задаваните въпроси, свързани с технологията, са публикувани на официалната интернет страница на Теленор. Информация може да бъде получена и чрез обаждане до кратък номер 123, както и в магазините на оператора и официалните партньори.