Spotify прави големи стъпки, за да осигури своето господство на пазара на музикалните стрийминг услуги. Както се очакваше, компанията купува Gimlet Media. Последната е базирана в Ню Йорк мрежа, която притежава редица популярни предавания, включително StartUp, Reply All, Crimetown и The Pitch. Също така изненадващо придобива Anchor, за да помогне на начинаещите създатели на подкасти да записват, публикуват и управляват свои собствени предавания. Spotify не е разкрила условията на нито една от двете сделки, но потвърди, че се очаква да станат факт в рамките на това тримесечие. „Тези компании са най-добрите в сферата и заедно ще предложим различно и оригинално съдържание“, коментира сделките изпълнителният директор на Spotify Даниел Ек.

През четвъртото тримесечие на годината компанията отчете 207 милиона месечни активни потребители в сравнение със 191 милиона през последното тримесечие. Абонатите на Premium услугата пък са се увеличили от 87 милиона на 96 милиона. За сравнение Spotify имаше 71 милиона платени потребители и 93 „безплатни“ слушатели по същото време миналата година. Тези цифри помогнаха на компанията да отчете здрави приходи от около 1.7 милиарда долара и за пръв път тримесечна оперативна печалба от около 107 милиона долара.

Spotify отдава нарастването броя на новите потребители отчасти на разширяването от средата на ноември, което включва 13 страни от Близкия изток и Северна Африка. „Изпълнението към днешна дата надхвърли първоначалните ни очаквания и се надяваме да надградим над този успех през 2019 г.“, заявиха от компанията.

Очевидно Spotify следва примера на Netflix. Тъй като компанията расте, неизбежно е големите звукозаписни компании да започнат да налагат по-високи лицензионни такси. Подкастите обаче са нещо, което Spotify може да закупи и притежава като ексклузивно съдържание.

14 технологии от научната фантастика, които вече съществуват

---

Ау, това няма да свърши добре (ВИДЕО)

Тагове: