Spotify тества нови реклами, които позволяват на потребителите да общуват с тях с гласа си. Идеята е, че когато чуете гласово контролирана реклама, може да кажете Play Now и да отворите страница със съответното съдържание. За момента се тестват две реклами с такава функционалност: едната е за козметичните продукти от серията Axe на Unilеver, а другата на Spotify подкаст на име Stay Free: The Story of The Clash.

Ако кажете заучената фраза по време на която и да е от двете реклами, ще бъдете отведени съответно до Axe-брандирана плейлиста и до страницата на подкаста. Според Spotify микрофонът на телефона ви ще бъде активен само докато върви рекламата и ще се деактивира по-рано, ако кажете нещо друго освен Play Now. Другото условие е да имате активирано гласово управление в Spotify профила си. Ако искате да деактивирате изцяло тези гласови реклами, трябва да премахнете отметката на Voice-enabled Ads в настройките.

За момента Spotify тества интерактивната реклама както на iOS, така и на Android устройства и компанията определя този тип съдържание като ключова за нея област.

Pandora, която е един от основните конкуренти на Spotify в САЩ, наскоро експериментира с гласови реклами, а преди това въведе гласови команди за управление на услугата.