Японската компания Nidec, която произвежда електрически мотори, обяви, че е инсталирала дебютно в световен мащаб електрическа захранваща система на огромната яхта Wider. Вече видяхме кораби, които преминават изцяло към електрическо задвижване, но това са предимно фериботи, които работят на къси разстояния. Луксозна яхта, предвидена за плавания на големи разстояния, никога досега не е разчитала изцяло на електрически мотор.

Новината показва, че все повече морски съдове започват да се обръщат към алтернативни методи за задвижване. Операторът на първия изцяло електрически ферибот в Норвегия Ampere предлага много впечатляваща статистика за двете години на подобно движение. Според него е-моторът е намалил вредните емисии с 95 процента и разходите с 80 процента.

Наскоро на вода бе пуснат и първият хибриден круизен кораб, който се отправи на пътешествие към Северния полюс.

За яхтата Wider, Nidec е инсталирала масивна 544 kWh батерия, която поддържа специален режим за нулеви емисии. При него в продължение на над 4 часа яхтата се движи със скорост 5 възела, без да отделя никакви вредни емисии във въздуха или във водата, гарантирайки безопасно и устойчиво плаване.  

Виж още: Galaxy Note10+ зарязва характерна черта за Samsung смартфоните