Германия представи първия в света задвижван с водород влак, с което сигнализира, че започва да заменя замърсяващите дизелови влакове с по-скъпа, но по-екологична технология.

Два светлосини влака Coradia iLint, построени от френската компания Alstom, започнаха да обслужват 100-километрова железопътна линия между градовете Куксхафен, Бремерхафен, Бремерфьорде и Букстехуде в Северна Германия.

В дългосрочен план се планира захранването с водородни клетки да замести дизелите в железопътния транспорт. Проектът в Северна Германия беше представен преди две години.

Тогава беше посочено, че до 2020-а в експлоатация трябва да влязат общо 14 влака от новия тип. Композицията се задвижва от електродвигатели. Те се захранват от горивни клетки при взаимодействие между водород и кислород. Отпадният продукт от тази реакция е единствено вода. Необходимите количества водород се съхраняват в стоманен контейнер на покрива на влака.

С едно зареждане той може да измине хиляда километра при максимална скорост от 140 километра в час. Влаковете Coradia iLint все пак не са напълно климатично неутрални, защото засега необходимият водород се добива предимно от изкопаеми горива.

По-долу може да видите машината в действие.