Освен че иска да лети в космоса и да предизвика автомобилна революция, Илон Мъск продава и соларни панели като повечето му други начинания обаче и този бизнес на Tesla не върви добре и компанията отчита сериозен спад в продажбите. Затова в отчаян опит да стимулира интереса към панелите, Tesla обяви, че ще намали със солидните 38 процента спрямо средните цени за САЩ своите соларни панели.

Компанията се надява да постигне успех с новата си идея като въведе стандартизация за повечето свои инсталации. Потребителите ще могат да купуват вече само панели на части от 4 kW. Освен това, Tesla ще иска от собствениците сами да си инсталират някои елементи като кутии и системи за наблюдение, които иначе се нуждаят от посещение на специалист на компанията.

Промените са необходими, за да се спре сериозния спад в инсталацията на соларни панели, който в началото на тази година спадна с най-ниското ниво от 6 години насам. През първото тримесечие на годината Tesla обслужва 48 мегавата в сравнение със 73 мегавата за същия пeриoд през 2018 г. Спадът означава, че Tesla падна едва на 3-то място като брой соларни инсталации в САЩ, изоставяйки от Sunrun и Vivint Solar.

Въпреки тези предизвикателства, този бизнес все още е печеливш за Tesla – нещо, което не може да са каже за компанията като цяло, след като през Q1 тя изгуби 702 милиона долара заради по-слабите продажби на коли и трудностите при доставката им в Европа и Китай.