Интернет гигантът Amazon се превърна в най-скъпата марка в света за 2018 г. Това се разбира от данни от класация на американската агенция Brand Finance, занимаваща се с бизнес оценки.

Cтoйнocттa нa бpaнда нa Аmаzоn ce e пoвишилa c цeли 42% зa пocлeднитe 12 мeceцa, дocтигaйĸи 150.8 милиapдa дoлapa. Πo тoзи нaчин плaтфopмaтa ycпя дa измecти Аррlе зa пъpви път oт 5 гoдини нacaм ĸaтo мapĸa нoмep 1 в cвeтa.

Значителна част от това увеличение бе подхранвана от големия ръст в облачния бизнес - Amazon Web Services.

Друг важен акцент в доклада на Amazon е, че броят на абонатите на неговата услуга Prime значително е нараснал. Повече нови платени членове се присъединиха към Prme през 2017 г., отколкото през предходната година, а само миналата година повече от пет милиарда артикули са били доставени с Prime по целия свят.

Това, което вероятно обаче би могло да задържа стойността на Amazon, е темпото, с което ще се харчат парите. Очаква се фирмата да похарчи повече от 4 млрд. долара за създаването на съдържание за услугата Prime TV, тъй като продължава да се конкурира с Netfliх.

Тагове: