Популярността на безконтактните разплащания в България се увеличава, това показва ново проучване направено по поръчка на „Айкарт“ – компанията зад дигиталната услуга iCard. Според 79% от запитаните българи са използвали този метод поне веднъж за последните три месеца. Освен това се забелязва макар и бавен отлив на родните потребители от плащането в брой, за сметка на по-често използване на дебитните карти. Издаването на все повече безконтактни пластики и наличието на съвместими POS терминали водят и до закономерния повишен интерес към безконтактното разплащане.

Резултатите

Сред другите акценти на изследването, поръчано от „Айкарт“, 91% от българите използват дебитна карта, а 87% предпочитат да се разплащат в брой. Онлайн банкирането също се изкачва в предпочитаните потребителски финансови услуги с интерес от близо 2/3 от запитаните – 65%. Опитите на банките да популяризират своите мобилни решения също дават своите плодове, като 41% от хората, участвали в изследването, са ги посочили като основно разплащателно средство. За сметка на това иновативни все още продукти за българския пазар в лицето на дигиталните портфейли и виртуалните карти изостават – съответно с 12 и 14% предпочитание. Разплащането с мобилния телефон за последните три месеца са правили едва 11% от запитаните, като в тази област има доста потенциал за развитие, коментира Надежда Маринова, маркетинг директор на „Айкарт“, която представи резултатите от проучването.

„Макар и все още да не са популярни, разплащанията със смартфони имат позитивна нагласа сред потребителите – смятат ги за бързи, удобни и сигурни“, обяви Маринова. „Потребителите желаят да няма такси, както и да могат да следят в реално време транзакциите, които правят.“  

Когато става дума за личните финанси, българинът е доста консервативен. Затова не е изненада, че сигурността е на първо място, когато се избира разплащателен метод или продукт. На второ е и самата цена на услугата и дали са включени такси към нея, допълни Маринова.  

Дигиталният портфейл iCard и изследването

Услугата iCard представлява дигитален портфейл, чрез който можете да осъществявате бързо и лесно разплащания със смартфона си. Компанията вече си партнира с телекома A1, като изгради брандирано мобилно решение за клиентите на оператора. Новата финансова услуга A1 Wallet е налична от началото на септември.

„Създадохме едно просто нещо – iCard дигитален портфейл. Това е продукт, който ползваме в ежедневието си и забравяме за неговото съществуване“, коментира главният изпълнителен директор на „Айкарт“ Явор Петров. Той допълни, че предлагането на финансови продукти е изключително конкурентен пазар в България.

Важен елемент в проучването, поръчано от „Айкарт“, е методологията, по която то е проведено. Запитани са над 400 души от цялата страна, като основната демография са хора между 18 и 65 години, които живеят в градовете, използват интернет и разполагат със смартфон. С други думи запитани са активни онлайн потребители.

Оцени:
Рейтинг: 3
Още от Social

Йовко Атанасов: Lenovo отдавна вече не е само компания за производство на PC (интервю)

8 | 02.11.2018