В рамките на фискалната 2018 година гейм индустрията в световен мащаб ще генерира приходи в размер на 134.9 милиарда долара, научаваме от GI.biz.

Според маркетинговите анализатори на Newzoo говорим за ръст с 10.9 процента спрямо 2017 година. 47% от приходите (63.2 милиарда долара) идват от мобилната индустрия, тоест говорим за ръст с 12.9 процента спрямо предходната година. Съотношението между смартфони и таблети е съответно 50 милиарда (14.2% ръст) и 11.4 милиарда (7.8% покачване спрямо 2017).

Най-популярната мобилна игра е Helix Jump с 328 милиона сваляния, но най-успешна от комерсиална гледна точка е Monster Strike с генерирани 691 милиона долара.

Резултатите на PC платформата са смесени. Независимо че персоналните компютри представляват 25% от целия гейминг пазар с приходи в размер на 33.4 милиарда долара (3.2% ръст в сравнение с 2017), геймингът през браузъри е загубил голяма част от популярността си през 2018 година. Спадът при него е с 14.8 процента, а приходите – 4.3 милиарда долара.

Дигиталните и физически игри за PC бележат малък ръст, равняващ се на 6.5 процента. Приходите са 29.2 милиарда долара.

Конзолният гейминг обаче бележи най-голям ръст през 2018 година. Продажбите са се увеличили с 15.2 процента спрямо предходната година, а конкретната сума е 38.3 милиарда долара.

PlayStation на Sony доминира по отношение на пазарен дял, стоейки зад 44% от всички продадени физически копия в световен мащаб. Xbox One на Microsoft е с 31.8 процента, a Nintendo Switch с 19.6 процента. Останалите 4.8 процента включват множество платформи като Nintendo 3DS, PC, Nintendo Wii, Xbox 360, Vita и др.

56 коледни изненади, подбрани специално за вас (Част 2)

---

Големите победители от годишната класация на HiComm

Ето и пълното статистическо разпределение на резултатите на игралната индустрия за 2018 година:

Още от Play