Технологичната компания Kaufland IT Services обяви, че планира да удвои екипа си в България до края на годината. Служителите на компанията ще надхвърлят 110 души към края на 2018 г., като през януари са били 65 души. Към момента екипът на дружеството се разшири до 75 специалисти в сферата на IT услугите и развойната дейност. Kaufland Service отговаря за безпроблемното функциониране на системите, с които работи международната структура на Kaufland в седем страни в Европа и близо 150 хил. служители, както и на компанията майка Schwartz Group.

Българското звено на Kaufland Service стартира през 2016 г. в София с проект, свързан с разработката на вътрешни за веригата технологични приложения. Новосформираният IT екип работи в тясно сътрудничество с немския технологичен офис на компанията, заедно с които създават множество приложения и предоставят IT решения за нуждите на бизнеса, като освен това поддържа наличните системи в Kaufland и Schwartz Group.

Бързо разрастване

Българското подразделение на Kaufland Service започва дейността си с едва девет души, които са фокусирани върху разработването на мобилен софтуер за iOS и Android. Впоследствие се присъединяват и специалисти по ABAP – един от програмните езици на немската софтуерна компания SAP. Портфолиото от компетенции на българското звено се разширява заедно с увеличаването на софтуерните експерти, които работят в компанията, и на проектите, които изпълнява. В момента дружеството разполага със 75 програмисти, които се занимават с мобилни разработки – такива за Java, SharePoint, Hadoop, Middleware, продукти на SAP и Business Intelligence. Крайната цел е да се развият софтуерни решения, които използват най-съвременните технологии, методи и инструменти, за да могат непрекъснато да повишават стандартите за качество, сигурност и производителност в областта на търговията на дребно. Наличието на качествени специалисти е основната причина Kaufland да избере България за изграждане на подобен развоен IT център.

„В страната има специалисти с богат професионален опит в IT сферата. България бе избрана и поради качественото образование, което получават тези кадри, и поради добрата икономическа среда, която позволява сътрудничество с местни бизнес партньори“, коментира Иван Георгиев, мениджър на българското звено на Kaufland Service.

Кои са Kaufland Service

Основана преди повече от 15 години в Германия, IT компанията има за цел да обслужва технологичните нужди на Schwarz Group – един от най-големите конгломерати за търговия на дребно в Европа и четвърти по размер в света. Групата е един от най-големите потребители на бизнес решенията на SAP в глобален мащаб. Затова и част от проектите са свързани със системи, базирани на немския разработчик.

Kaufland Service, заедно с българския IT екип разработва високотехнологични проекти, които се интегрират и използват във всичките над 1200 хипермаркета на Kaufland в цяла Европа. Динамиката на модерната търговия изисква модерни приложения, които да поддържат високото ниво на иновации и конкурентоспособност на популярната германска марка. Именно поради тази причина Kaufland Service играе ключова роля в стратегията на групата Schwarz.