Последният финансов доклад на Sony показа една простичка истина: PlayStation 4 е най-печелившият продукт на компанията в момента. За последната година японският гигант отбелязва приходи от 8,544 млрд. йени (около 78,1 млрд. долара) и оперативен доход или печалба от 734,9 млрд. йени (около 6,7 млрд. долара), от които 177,5 млрд. йени (1,6 млрд. долара) са чистата печалба от гейминг дивизията на Sony. Общата оперативна печалба на компанията бележи огромен ръст спрямо миналогодишната от само 2,6 млрд. долара. Не трябва да забаравяме обаче, че през миналата фискална година бизнеса с фото-сензори на Sony бе тежко засегнат от земетресенията Кумамото. Сега тази ключова дивизия на компанията работи с пълна пара.

Приносът на PlayStation 4 към общите финансови резултати на Sony може да се проследи по две линии. Първата е, разбира се, продажбата на конзоли. За последната фискална година (2017) са продадени 19 млн. PS4 конзоли, което е само с 1 милион по-малко отколкото през 2016 г. Впечатляващ резултат, при положение, че PS4 е почти на 5 години, а продължава да се продава като топъл хляб. Системата вече е използвана от приблизително 76 млн. потребители по света и скоро ще надмине по обща потребителска база PlayStation 3, който имаше цели 7 години в на пазара и технически все още отбелязва продажби.  

Втората линия, по която PS4 допринася за печалбата на компанията-майка, са приходите от всички свързани с PS4 услуги като игри и микротранзакции. Всъщност, те са нарастнали спрямо предходната година, като основен фактор за това е постоянно повишаващият се брой абонати на улугата PlayStation Plus - стабилен месечен доход за Sony. Всичко това е доста логично развитие с доминацията на ексклузивни заглавия за PS4 в сърцата на фенове и на критици. Фискалната 2017 г. зарадва Sony с милиони продадени бройки от хитови игри като Horizon Zero Dawn, Uncharted: The Lost Legacy, Nier: Automata и мн. др. Фискалната 2018-а се очертава като също толкова печеливша, благодарение на титаничната God of War и предстоящите Detroit: Become Human и Spider-Man.

Колкото до другите дивизии на Sony, някои не могат да се оплачат. Аудиовизуалната дивизия е спечелила на компанията 85,8 млрд. йени (около 784 млн. долара), което е повишение с 85,5 млрд. йени(535 млн. долара) спрямо предходната фискална година. Тук най-голям принос имат продажбите на телевизори и добрите разменни курсове към чужди валути.

За съжаление мобилния бизнес продължава да е слабо място на японския технологичен гигант. Смартфоните отбелязаха спад в приходите - 723,7 млрд. йени (6,6 млрд. долара) спрямо 759,1 млрд. йени (6,9 млрд. долара) през 2016 г. И отбелязаха загуба от 27,6 млрд. йени(253 млн. долара).

Като цяло, добра година за Sony. Компанията обаче не очаква фискалната 2018 г. да е толкова благосклонна към нея. Очакванията са за спад в приходите до 8,300 млрд. йени и спад в печалбата до 670 млрд. йени (6,1 млрд. долара). Защо? Според ръководството на Sony вината ще падне върху очаквания спад в продажбите в мобилно-комуникационния сегмент - и по-точно в продажбите на полупроводници и негативна промяна в разменните курсове.