Radeon VII. В случай че сте пропуснали пояснението в оригиналния анонс, състоял се в рамките на CES’19, странният индекс в името на най-новия графичен флагман на AMD държи да привлече вниманието към факта, че той е изработен по 7-нанометрова литографска технология. Понастоящем това е най-съвършеният процес за производство на микропроцесори и AMD имат основание да се гордеят с факта, че считано от 7 февруари, ще предложат на пазара (макар и в ограничено количество, както твърдят някои предварителни данни) първия по рода си графичен чип, създаден с нея. В това отношение компанията изпреварва двата си основни конкурента – Intel и Nvidia, които все още не са готови с комерсиални образци от аналогичен тип.

Преведено на малко по-разбираем език, един 7-нанометров чип предлага по-висока производителност, но при същото или по-ниско ниво на консумирана енергия (и отделена топлина), отколкото аналогичен процесор от по-стара генерация.

Друго ключово предимство на Radeon VII е наличието на видео буфер с впечатляващ обем от цели 16 GB. Според AMD това е важен плюс както за феновете на видеоигрите, които предявяват все по-високи претенции към количеството на локална видео памет, така и за създателите на мултимедийно съдържание.

От компанията цитират като ярък пример в това отношение популярната игрална поредица Battlefield. Докато появилата се през 2008 Battlefield: Bad Company изисква под 2 GB локален графичен буфер, то актуалният Battlefield V вече успява без особени проблеми да оползотвори до 11 GB видео RAM при игра в 4К резолюция и максимални настройки.

Подобна е ситуацията и при софтуерните пакети за създаване на съдържание. Adobe Premiere например заема между 10 и 12 GB от локалната видео памет при кодиране на съответно 4K и 8K видео.

Що се отнася до обща производителност (както във видеоигри, така и при обработка на мултимедия), Radeon VII се представя повече от достойно, като комфортно мери сили с основния си конкурент в този ценови клас – GeForce RTX 2080.

Разбира се, алтернативата на Nvidia има едно солидно предимство, което изпълнителният директор на компанията Дженсен Хуан не пропусна да изтъкне в коментара си за анонса на Radeon VII – поддръжката на ray-tracing технология за фотореалистичен рендъринг в реално време.

Ползите от нея обаче все още са доста спорни, тъй като игралните заглавия, които я поддържат, са твърде малко, а плюсовете ѝ от гледна точка на продуктивност и работа с мултимедия са практически нулеви.

В този ред на мисли важно е да отбележим, че Radeon VII не може да се класифицира като пряк конкурент на най-новата RTX генерация на Nvidia, тъй като става дума за продукт, базиран на Vega чип от второ поколение, т.е. графичен процесор, който е на пазара още от лятото на 2017.

Истинският опонент на RTХ ще бъдат адаптерите, използващи Navi – графична архитектура от най-ново поколение, която AMD предстои да обявят малко по-късно през годината.

14 технологии от научната фантастика, които вече съществуват

---

Във Facebook Messenger най-сетне може да изтриете онова неудобно съобщение

Тагове: