Samsung обяви закупуването на американската компания за аудиотехнологии Harman в сделка за 8 милиарда долара. Покупката е най-голямата в историята на Samsung и поставя технологичния гигант на ключова позиция в автомобилната индустрия, която Harman снабдява с т.нар. инфотейнмънт технологии, съобщава The Verge.

В последните години този сегмент стана особено интересен за технологичните компании, тъй като колите са все по-свързани и умни. Samsung твърди, че опитът на компанията в производството на дисплеи, полупроводници и потребителски интерфейси ще създаде значителни възможности за автобизнеса на Harman. Под шапката на Harman стоят марки като Harman Kardon, AKG и JBL и нейните приходи се очакват да се удвоят в следващите 5 години. Наскоро Harman си осигури големи сделки с гиганти като Fiat Chrysler и General Motors и има поръчки на стойност 24 милиарда долара.

Навлизането на Samsung в света на автомобилите вероятно ще предизвика отговор от страна на технологични конкуренти като Apple и Google. Въпреки че повечето компании от Силициевата долина имат амбиции за самоуправляващи се коли, непосредствените ползи от продажбите на свързана технология също не са за пренебрегване.  

Виж още: Audi, част от Volkswagen Group, замесена в нов скандал за манипулация на CO2 емисиите

Тагове: