Sony ще проведе реформа в бизнес дивизията на марката си Xperia с цел увеличаване на печалбите от подразделението, което от доста време върви надолу, що се отнася до продажбите на смартфони.

Това е поредната такава трансформация, след като преди няколко години Sony вече практически се отказа от нискобюджетните си модели, а за сметка на това засили броя на тези от висок клас, започвайки от Xperia Х през 2016 г.

Това временно донесе няколко тримесечия с положителен знак, но в крайна сметка смартфон бизнесът отново излезе на червено. За периода януари-март 2018 г. марката Xperia е загубила 288 милиона долара.

Въпреки новата реформа, акцентът продължава да бъде изцяло върху моделите от висок клас, които и носят най-големи печалби. Затова серията Xperia XZ изглежда има гарантирано бъдеще, докато бюджетната Xperia L явно ще бъде спряна изцяло. Неясна, но вероятно подобна е съдбата на някои телефони от серията Xperia XА.

До края на тази фискална година (31 март 2019 г.) Sony очаква да продаде едва 10 милиона Xperia телефони. Това ще доведе до значително намаление в сравнение с 2017 г. и 2016 г., когато от марката бяха пласирани съответно 13.5 милиона и 14.6 милиона устройства.

Тагове: