Доскоро безспирните приходи от продажби на iPhone за Apple са спаднали с главозамайващите 15% спрямо 2017 година. Информацията получаваме от последния финансов отчет на компанията.

Общите приходи на Apple за последното тримесечие възлизат на 84.3 милиарда долара. Истината е, че за всяка друга компания подобни резултати биха били адски впечатляващи.

За американската „ябълка“ обаче числата са с 9 милиарда долара по-ниски от очакваните приходи в размер на 93 милиарда долара.

Припомняме, че от 2002 година насам Apple винаги е успявала да прогнозира с почти 100%-ова точност своите приходи за конкретен период (тримесечие, година) – тоест говорим за почти перфектно работеща машина в продължение на 17 години.

Ако трябва да говорим отново в числа – Apple е успяла да посрещне и дори да надскочи в много отношения прогнозните приходи в продължение на 67 поредни тримесечия. И успехът винаги се е коренял в грандиозния успех на iPhone бранда.

Ето как са се представили отделните бизнеси на компанията за последното тримесечие на 2018 година спрямо това на 2017:

iPhone: 51.9 милиарда долара (4-то тримесечие на 2018) срещу 61.1 милиарда долара (4-то тримесечие на 2017)

Mac: 7.4 милиарда долара (4-то тримесечие на 2018) срещу 6.8 милиарда долара (4-то тримесечие на 2017)

iPad: 6.7 милиарда долара (4-то тримесечие на 2018) срещу 5.7 милиарда долара (4-то тримесечие на 2017)

Носими устройва, Home и аксесоари: 7.3 милиарда долара (4-то тримесечие на 2018) срещу 5.4 милиарда долара (4-то тримесечие на 2017)

Услуги: 10.8 милиарда долара (4-то тримесечие на 2018) срещу 9.1 милиарда долара (4-то тримесечие на 2017)

Общи приходи: 84.3 милиарда долара (4-то тримесечие на 2018) срещу 88.2 милиарда долара (4-то тримесечие на 2017)

Apple предупреди по-рано, че можем да очакваме спад общите приходи на компанията, давайки като причина китайската икономика, програмата за подмяната на батериите на iPhone, както и по-малките субсидии от страна на телекомуникационните компании за продажба на iPhone устройства.

„Независимо че не успяхме да предвидим точните приходи, ние управляваме Apple в дългосрочен план, а резултатите подчертано демонстрират силата на нашето управление на бизнеса на компанията“, споделя Тим Кук.

Какво работи все пак при Apple?

Очаквано е масово акцентите да падат върху пониженото търсене на iPhone – спрямо 2017 година продажбите на смартфон бранда за 2018 година са спаднали със споменатите 15 процента. Кук обаче настойчиво натърти, че останалите бизнеси на Apple всъщност са отбелязали ръст с 19 процента спрямо предходната година.

CEO-то на компанията обърна специално внимание на приходите от раздела „Услуги“, който е отбелязал рекордни приходи в размер на 10.9 милиарда долара. Услугите на Apple вече са използвани от 360 милиона потребители срещу „само“ 100 милиона през 2017 година.

Напомняме, че Apple наистина инвестира сериозно във всякакъв вид модерни услуги, като се очаква да бъде обявена много скоро и изцяло нова стрийминг платформа. Кук допълни, че Apple Music към днешна дата има 50 милиона потребители, които си плащат за услугата на месечна база, а Apple News разполага с 85 милиона активни потребители на три основни пазара – САЩ, Великобритания и Австралия.

Mac бизнесът и този за „носими“ устройства (Apple Watch, AirPods) също отбелязва покачване в размер на съответно 9 процента и 33 процента.

Приходите от iPad са се увеличили със 17%, като Кук подчерта важността на edge-to-edge дисплея на iPad Pro. Той обаче не назова как се е справил iPad Pro спрямо по-евтиния iPad 9.7.

Независимо че Apple се опитва да премести светлината на прожекторите върху успешните си бизнеси, за никого не е тайна, че този на iPhone е най-важният за компанията. И той в рамките на последните 12 месеца просто не върви. В този ред на мисли очакваме вече стандартния септемврийски анонс на нови устройства и евентуалните промени, които ще направи компанията, за да върне iPhone бизнеса там, където гигантът очаква да бъде.

Обновете вашия Windows и Office със специалните оферти на GoodOffer24

---

Спечели Samsung Galaxy Note 9 в новата инициатива на Go Guide - Go Guide Awards