Bungie на практика ни обеща невероятно гейм изживяване с Destiny и създаде неизмерим хайп около онлайн шутъра при неговото излизане през 2014 г. Това, което реално получихме, бе доста по-различно и отрезвяващо: един нелош шутър със слаб ролеви елемент и ужасна сингъл кампания. Върху тази основа постепенно бяха изградени по-стабилни компоненти, за да достигнем до премиерата на Destiny 2.

Новата игра все още не е онова митично създание, което ни бе описано преди години, но на този етап поне е достатъчно добра игра, ако търсите компетентен мултиплейър шутър.

Основното подобрение, което ще усетите на всяка крачка в света на играта, без съмнение е това, колко по-добре е оптимизирано всичко от интерфейса до геймплея. Може би е малко крайно да се каже така, но като че ли именно дребните промени са най-съществените новости в Destiny 2 и това всъщност не е лошо. Мащбна игра с толкова силен мултиплейър и кооперативен елемент се нуждае от максимално изпипан геймплей и интуитивно управление.

Капка по капка хит става

Всичко в Destiny 2 е по-лъскаво и функционално и подобрява играта по начина, по който Blizzard промени Diablo III с Loot 2.0 ъпдейта. Grimoire системата от първата игра вече е премахната, така че не се налага да посещавате сайта на Bungie, за да четете неща, които би трябвало да са в играта. Вместо да се ограничавате в някой от класовете, сега може свободно да експериментирате с Warlock, Titan и Hunter, опитвайки нови комбота и умения. Всеки от тях има по две групи умения. Дизайнът на интерфейса е опростен и те изглеждат като по-интуитивни версии на оригиналните. Менютата за екипировката са почти същите, но сега вече оръжията могат да се групират по-подробно по функции и категории. Резултатът от това е, че балансът е по-добър и може да играете по начина, по който предпочитате.

Дори сингъл кампанията е по-ефектна от оригинала (което, да си признаем, не ни казва много, предвид колко разочароваща бе тя тогава). Да, историята изглежда като съшита от половин дузина клишета от известни научнофантастични филми, но е лесно да я проследите и дори ви зарибява. За разлика от бездушните персонажи в оригинала, тук целият състав е поне мъничко интересен и изпъква на преден план. Особена похвала заслужава представянето на Ланс Редик (The Wire) и Нейтън Филиън (Firefly).

По-високо и по-далече

Естествено, както и в предната част, тук също ще откриете някои проблемни моменти. Част от кеустовете са практически идентични, а същото се отнася и за повечето врагове, които изглеждат прекалено познати. Прави впечатление, че дори някои локации и елементи от дизайна на нивата са използвани повторно, дори когато иначе са вкарани в оригинални нови сценарии. Въпреки това всичко отново изглежда по-изпипано и удовлетворяващо, независимо дали играете на кампанията, в някой от райдовете и страйковете или мерите сили в PvP битки. Вече не сте ограничени в местата, които може да посещавате, и имате много по-голяма свобода на движение между планетите, където навсякъде ви очакват нови неща. Въпросните планети са подобрени значително както като визия, така и като интересно съдържание, което предлагат.

Разбира се, всичко това щеше да е напразно без интензивния и динамичен геймплей, който Bungie без съмнение заковава от самото начало. Ако Rare постави началото на конзолните шутъри от първо лице с Golden Eye и Pеrfect Dark, то именно Bungie го наложи с Halo и в този смисъл Destiny 2 логично се усеща като изпипана до съвършенство версия на емблематичния Xbox шутър. Някои от нивата изглеждат малко прекалено познато, но пък други са напълно нови. Дизайнът им не се е променил - те са линейни, понякога доста тесни и водят директно до врага. И сега вертикалният елемент си остава важен стратегически и ключ към по-доброто позициониране. Комбинацията от солидна стрелкова механика, ефектни суперумения и атрактивно придвижване както хоризонтално, така и вертикално, правят играта истинско тържество на адреналина.

За всеки по нещо

Вместо The Tower този път героят ви се намира в зона, наречена The Farm, която служи за вход към света на Destiny 2. Новото социално пространство предлага комбинация от познати и нови функции и служи за отправна точка към различните режими на играта. Освен кампанията отново ще може да мерите сили в останалите познати режими. Страйкът - кооп мисия, в която заедно с други играчи се борите срещу някой бос - е все така готино занимание. Особено се отличава един, който предлага малко по-различно предизвикателство, тъй като, след като босът понесе достатъчно щети, подът под вас изчезва и падате на долното ниво. Това означава, че трябва постоянно да се движите и непрекъснато да държите под око не само враговете, но и заобикалящата ви среда и опасностите, които тя крие. Това създава наистина интензивен и интересен геймплей. На мултиплейър арената битките вече са 4 на 4, а не 6 на 6. Тук кадрите в секунда са ограничени до 30, което може да не се понрави на някого, но всъщност не се усеща. Новият режим се нарича Countdown и прилича малко на Search and Destroy от Call of Duty, като двата отбора се редуват да нападат и да се защитават. Все още не е ясно кои ще са другите нови режими в играта, но се надяваме да има такива.

Няма спор, Destiny 2 изглежда страхотно

Ефектите не са пестени, анимациите на персонажите са реалистични и гладки. Музиката е много добра, а ефекти като звуците от стрелбата допълват атмосферата. Освободена от оковите на PS3 и Xbox 360, сега играта наистина се възползва от достиженията на актуалните конзоли. На теория РС ще бъде платформата с най-добри графични показатели, но дали това ще се окаже така, ще разберем през октомври. Засега знаем само, че на конзоли играта е впечатляваща.

Destiny 2 се оформя като дългосрочен ангажимент за феновете на онлайн шутърите. Кампанията, която бе най-слабото звено в оригинала, изглежда по-добре изпипана, докато мултиплейърът е на обичайното ниво. Наистина играта извършва някои от същите грехове, които помрачиха първата част, но успява да направи нещо, което така и не се удаде на оригинала - да направи отворения галактически свят жив и интересен за изследване. Със сигурност има много още място за подобрения и развитие, които трябва да дойдат със задължителните експанжъни и ъпдейти, но бъдещето този път е по-светло, отколкото когато и да било преди.

Тагове: