Скоро може би ще бъде възможно да се създаде мъжки контрол на раждаемостта чрез промяна на начина, по който се развива семенната течност. Според ново изследване, публикувано в списание Science, изследователи са блокирали протеин, който играе важна роля в производството на сперматозоиди. Това е било достатъчно, за да направят мъжки мишки временно безплодни. Тъй като лекарства, които променят този протеин, вече са на пазара, развитието на мъжкия контрол на раждаемостта може да се случи много бързо, ако методът започне да се прилага върху хора.

В проучването учените генетично са променили мишки така, че техните репродуктивни клетки да не включват определени гени. Това е накарало сперматозоидите на мъжките мишки да не се развиват нормално, предотвратявайки оплождането на яйцеклетките. Ензим, наречен калциневрин, който играе роля в имунната система, може да повлияе на мъжката плодовитост. Тук е важната част: ефектът може да бъде пресъздаден с помощта на някои лекарства.

В днешно време тежестта на контрола на раждаемостта обикновено пада върху жените, за които вече съществуват много форми на хормонален контрол на раждаемостта. При мъжете най-сигурният вариант е вазектомията, което не позволява на сперматозоидите да напуснат тестисите.

Друг продукт в развитие се нарича Vasalgel, който очаква одобрение от Администрацията по храните и лекарствата на САЩ. При него се блокират сперматозоидите от преминаване през пениса в продължение на 10 години!

Обратимата мъжка контрацепция може да бъде много по-привлекателна за мъжете и жените. Това също така ще даде на двойките още опции, за да решат коя форма на контрол на раждаемостта работи най-добре за тях. "Развитието на нови подходи ще даде възможност на двойките да споделят противозачатъчните си отговорности...“, казва Лий Смит, председател на генетичната ендокринология в Университета на Единбург, който не е участвал в изследването.

Прочетете още: Броят на животните в Чернобил нараства активно въпреки радиацията