Сигурно ще се изненадате да чуете, че сред поколението милениал, както и при по-младите от тях печатът съвсем не е отмрял. Тъкмо напротив – всички данни сочат, че той е популярен и играе важна роля в ежедневието на именно онези поколения, за които всички знаем, че имат страстна връзка с мобилните си устройства. Затова днес, в ерата на дигиталния маркетинг и онлайн продажбите, бизнесът продължава да знае, че комуникирането през този вече „остарял“ канал все още е надеждно и още по-важното: тъкмо печатната форма успява да предизвиква емоция и доверие в потребителите, нещо, което съвсем не може да се отмине с пренебрежение в едно вече твърде консуматорско общество. Така се оказва, че разнообразните печатни материали са тук, за да останат, и въпреки че различните индустрии знаят много добре предимствата и необходимостта от социални мрежи, облачни услуги и дигиталния формат, функционалностите на печата продължават да са привлекателни и да водят до неговото използване.

Как обаче да се справим с факта, че каквито и добри страни да притежава, това си остава един от остарелите медиуми? Не можем да кажем, че дигиталният маркетинг измества изцяло печата, нито, че печатът сам по себе си е достатъчен без никакви технологии. Е, наложителната среща между двете неща се осъществява чрез проекти като genARate – приложение, което добавя реалност към принта и кара печата да оживее както никога досега.

Емоцията е истинска

Създадено от Konica Minolta с цел да накара хартията да заживее нов живот, приложението с добавена реалност genARate има силата да превърне печатното съдържание във вълнуващо и интерактивно изживяване. Платформата позволява на всеки – буквално всеки – да придаде на печатните си материали онази технологична магия, която в наши дни хората започват да търсят като нещо, което им се полага. Потребителите не се нуждаят от технически умения или знания, за да боравят с genARate – то е подходящо за маркетингови специалисти, специалисти в дигитални агенции или просто печатници. Казано просто: за всеки, който иска да обогати печатното изживяване днес така, че то да не бъде заличено, да запази духа си и в същото време да бъде максимално съвременно за публиката.

Това, което е едно от най-завладяващите неща при genARate, е, че чрез добавянето на завладяващо дигитално съдържание към печатните продукти то става част от онази емоция, която може да даде само принтът – а после я надгражда. Добавената реалност е достъпна и може да преобрази което и да е издание така, че да се получи взаимодействието, което съвременният човек търси днес – интерактивност, съчетана с добре познатите ни и търсени комуникационни методи.

Наситен свят, в който се изпъква трудно

И все пак с genARate това се случва. Според Кристиян Кизеветер, ръководител проект Добавена реалност, Konica Minolta Business Innovation Centre Europe, бързоразвиващият се свят, в който живеем, има нужда точно от тази платформа. "В информационно наситен свят битката за ангажираност никога не е била по-ожесточена - особено когато интерактивните дигитални преживявания стават все по-широко използвани", казва Кристиян. Той добавя и че ще е наивно да се мисли, че в бързоразвиващият се медиен пейзаж печатът ще се обезцени като стойност в маркетинга – точно обратното. „Днес организациите могат да използват именно печатните материали, за да се превърнат в дигитални пионери“. Чрез genARate интеграцията на печатния ресурс с добавена реалност превръща всяка организация в дигитален пионер – и за това съвсем не се иска специално образование или знания в програмирането.

С genARate докосваш целия свят

В същността си genARate е гъвкава, облачно-базирана платформа за добавена реалност, което наслагва цифрово съдържание под формата на видео, анимации, 3D модели върху печатни материали така, че да ги превърне в истинско изживяване. Чрез нея потребителите могат да докоснат целия свят, като взаимодействат с тези (добавени) виртуални обекти, използвайки смартфон или таблет. Устройствата автоматично разпознават изображенията и ги представят тризимерно на екрана, на който оживява и иначе статичният печат.

За улеснение за измерване на ангажираността на потребителите genARate предлага и вградени анализи – те измерват степента на използване и предават резултатите от рекламни кампании, които биха могли да се стартират с приложението. Разработчиците уточняват, че всеки може да брандира собствена версия на приложението, а също и да го включи в свое собствено приложение; създадените активи и файлове пък се съхраняват в специално облачно хранилище и така файловете достигат максимално бързо до крайния потребител.

Така чрез AR елементи, изображения, видеоклипове, бутони, текст, HTML и 3D модели мощта на genARate дава на печата нов живот – и го превръща в интерактивно дигитално преживяване, което е неповторимо с опциите си. А как ще го използва всеки бизнес – това вече е въпрос на интерпретация. И малко въображение.

Оцени:
Рейтинг: 5
Най-четени
Всички

iPhone 11 с „невидим“ ъпгрейд на камерата

71 | 22.04.2019
Още от Tech

98-инчовият 8K телевизор на Sony ще струва $70000

121 | Преди 9 ч.